
Bytte og retur
Ønsker du å returnere eller bytte en vare?
Du har 30 dagers åpent kjøp når du handler hos oss. Dette gjelder alle varer både i butikk og nettbutikk. Vi godtar ikke retur av varer som er brukt. Skoene må kun være prøvd innendørs.
Varer kjøpt i fysisk butikk
Sko som er kjøpt i våre fysiske butikker må returneres i fysiske butikker. Ønsker du å benytte deg av åpent kjøp, det vil si få pengene tilbake, må varen returneres i butikken den opprinnelig er kjøpt. Returnerer du i en annen Shoe Gallery-butikk vil du få en tilgodelapp. Kvittering må fremvises.
Bytte av netthandelsvarer
Dersom du ønsker å bytte netthandelsvarer hos Shoe Gallery, må varen/-e returneres per post.
Hvis du ønsker å bytte til et annet produkt enn det du opprinnelig har kjøpt, regnes dette som en retur. Her gjelder reglene for retur av netthandelsvarer (se avsnittet under). Du leverer inn produktet du handlet på nett og foretar et nytt kjøp i nettbutikken. Kjøpesummen for det opprinnelige nettkjøpet krediteres når vi mottar returen, med fradrag for frakt.
Retur av netthandelsvare
Varer som er kjøpt på nett hos Shoe Gallery, må returneres per post. Ved retur refunderes beløpet med samme betalingsmetode som du valgte ved kjøp av varene. Vi forventer at varene returneres så fort som mulig og innen 30 dager. Det koster kr 129,- (99,- dersom du handlet før 10.01.25) å returnere varen pr post.
- Varen må returneres uskadd i originalforpakning. Putt skoene tilbake i esken og om mulig bruk samme pose som varene ble sent i. Dersom dette ikke er mulig, er du selv ansvarlig for å pakke esken godt inn. Du er ansvarlig for varens tilstand fra du har mottatt varen og under returfrakten. Dersom varen forringes i perioden fra du mottar varen til varen er returnert til oss, kan vi trekke fra en sum som tilsvarer varens verdireduksjon sammenlignet med varens opprinnelige verdi.
- Bytte - og returskjema fylles ut og legges i posen. Returetiketten som følger med kjøpet klistres på utsiden av posen. Sørg for at du klistrer returetiketten over den opprinnelige adresselappen.
- Lever pakken til et PostNord utleveringssted- og servicepunkt. Be om kvittering på at varen er levert i retur. Dette er ditt bevist på at pakken er på vei til oss.